خانه

سامانه کنترل تردد فجر


سیستم اکسس کنترل­ (ACCESS CONTROL)یا کنترل تردد ­به معنی نظارت و کنترل بر ورود و خروج اشخاص، خودروها یا گروه­هایی طبق زمانبندی مشخصی از یک مانع فیزیکی مانند درب، راهبند یا گذرگاه می ­باشد. در کل کنترل تردد با بیانی ساده ­تر این است که اشخاص یا خودروها در چه زمانی مجوز دسترسی یا عدم دسترسی به درب یا گذرگاهی را داشته باشند. این سیستم در مراکز امنیتی، سازمان­ها، ادارات، کارخانجات و ... قابل استفاده می ­باشد؛ که علاوه بر کنترل تردد، امکان گزارش ­گیری از ترددها به منظور حضور و غیاب افراد و کارکنان یک مجموعه نیز توسط این سیستم وجود دارد.

 

سیستم کنترل تردد :

متخصصان این شرکت با تکیه بر دانش بومی اقدام به طراحی و ساخت سیستم کنترل تردد نموده اند تا گامی در جهت خودکفایی سیستم­ های حفاظتی و نظارتی بردارند. تمام قسمت­های این سامانه اعم از سخت افزار و نرم افزار در این شرکت طراحی، برنامه نویسی و ساخته شده است. با استفاده از این سیستم می توان بر کلیه گذرگاه های ورودی و خروجی نظارت کامل و مستمر داشت و در صورت بروز هر گونه مشکل امنیتی، قابل پیگیری و بررسی می­ باشد. در این سیستم برای هر فرد یک کارت تردد صادر شده تا در تمام ورودی­ ها و خروجی­ ها از آن استفاده کند. این کارت به منزله یک کلید عمل می­ کند و با تعریف مکان­های قابل دسترسی فرد در سامانه می توان این کلید را فعال یا غیر فعال کرد. این سیستم قابلیت اتصال به دوربین پلاک خوان را نیز دارا می باشد. لذا می­توان تعریف نمود یک خوردرو علاوه بر کارت تردد، با شماره پلاک مجاز وارد گردد. همچنین این سیستم قابلیت باز و بسته نمودن درب­ها به صورت آنلاین را نیز دارا می ­باشد. این مهم جهت تردد افراد و خودروهای امدادی مثل آتش­نشانی، آمبولانس و... یا باطل کردن موقتی مجوز تردد افراد، خودروها برای گذرگاه خاصی، در نظر گرفته شده است. در این سیستم با تعریف مکان­­ هایی به عنوان مناطق حساس،­  در صورت باز ماندن یک درب به مدت زمان طولانی­، پیام هشداری برای اتاق کنترل ارسال می­ شود.

سیستم کنترل تردد فجر از دو قسمت سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل شده است که در ادامه در مورد هر یک توضیح داده می شود.


نرم افزار:

این سیستم دارای یک نرم افزار می­ باشد که به منظور پیکرندی سیستم و اعمال تنظیمات بر روی سیستم استفاده می­ شود. همچنین با استفاده از این نرم افزار می­توان از کلیه فعالیت های سیستم و افراد گزارش ­گیری نمود.

قابلیت های نرم افزاری:

v    قابلیت تعریف 10000 کارت( اطلاعات فردی ، نام شرکت یا سازمان ، عکس پرسنلی ، مناطق و زمان­های مجاز تردد )

v    اعتباردهی سالانه، ماهانه، روزانه و ساعتی افراد یا خودروها برای هر یک از گذرگاه­ها یا هریک از Zone ها

v    امکان تعریف Zone برای مجموعه ای از DACها

v    قابلیت ایجاد گروه و اعتباردهی گروهی نفرات

v    غیرفعال کردن کارت در صورت مفقودی یا عدم صلاحیت تردد افراد

v    قابلیت اعتبار دهی کارت ها به صورت بلند مدت و تعریف زمان ­هایی به صورت ناپیوسته برای اعتبار دهی

v    قابلیت تطبیق خودرو با راننده توسط کارت و پلاک خودرو

v    اطلاع رسانی باز ماندن بیش از زمان مجاز درب

v    فعال یا غیرفعال کردن درب ها به صورت برنامه ریزی شده و آنلاین

v    قابلیت برنامه ریزی درب ها برای باز یا بسته ماندن به هنگام قطع برق

v    قابلیت نمایش اطلاعات پرسنلی ، عکس نفرات و مجوز ورود یا عدم ورود به هنگام کارت زنی جهت احراز هویت

v    نمایش آنلاین ترددها

v    گزارش گیری تردد نفرات و خودروها به صورت فردی، زمانی و گذرگاهی

v    امکان استفاده چند کاربر همزمان از چند نقطه محدود جهت مدیریت سیستم

v    قابلیت تعیین سطح دسترسی کاربران توسط مدیر سیستم

 

 

 

سخت افزار:

قسمت سخت افزاری این سیستم از چهار قسمت اصلی تشکیل شده است:

Ø     SERVER

Ø     LCU  

Ø     DAC    

Ø     READER

 

 

SERVER:

 سرور وظیفه نظارت، کنترل و پیکربندی سیستم را بر عهده دارد. اعتبار دهی کارت ها و مجوز تردد به آنها توسط نرم افزار مربوطه انجام شده و این اطلاعات بر روی سرور بارگذاری می شود.

SERVER از طریق شبکه LAN با مراکز فرعی یا  LCUدر ارتباط بوده و تمامی تنظیمات انجام گرفته را به آنها انتقال می­ دهد.

 

 

LCU:

وظیفه دریافت و ذخیره سازی اطلاعات دریافتی از سرور و همچنین دریافت اطلاعات از واحدهای زیر مجموعه و تطبیق و پردازش این اطلاعات و صدور دستورات کنترلی را بر عهده دارد. همچنین اگر اتصال شبکه پس از کانفیگ قطع گردد با توجه به ذخیره سازی انجام شده، مراکز فرعی به کار خود ادامه می­دهند.LCU  از طریق شبکه به سرور متصل بوده و از طرفی با زیر مجموعه خود یعنی واحدهای DAC از طریق پروتکلRS485  ارتباط برقرار می کند.

تمامی گزارشات از عملیات های انجام گرفته توسط DAC و READER  در این واحد ذخیره می ­گردد. هر LCU می­تواند حداکثر 16 واحد DAC را از طریق ارتباط RS485 پشتیبانی کند.

 

DAC:

این واحد وظیفه دریافت اطلاعت READER و انتقال آن به مرکز فرعی متصل و اجرای دستورات صادره از مرکز فرعی را بر عهده دارد. این واحد از چندین رله جهت باز و بسته نمودن گذرگاه­ها و کارتخوان­های ورودی، تشکیل شده است.

از واحد DACمی­توان برای فرمان دادن به انواع درب­های اتوماتیک ، گیت­ های تردد و Road blocker ها استفاده نمود. واحد DAC از طریق ارتباط RS485 به READER متصل می­ شود.

 

READER :

هنگامی که کارت در مجاورت READER  قرار می­گیرد اطلاعات آن دریافت شده و به واحدهای تصمیم گیرنده ارسال می­گردد. در صورت مجاز بودن کارت نشانگر LED به رنگ سبز و در صورت غیرمجاز بودن کارت نشانگر به رنگ قرمز نمایش داده می­ شود.